Sauna

Sauna

Saunaya Girmeden Bu Yazıyı Okuyun


Sauna, vücudun maruz kaldığı alternatif bir ısıl işlemdir. Bu etkinliğin tüm vücut üzerindeki olumlu etkisi vardır.Sauna sorusunun yanıtı ısıl işlemde yatar. Bu ısıl işlem sayesinde cilt temiz ve pürüzsüz hale gelir ve daha iyi nefes almaya başlar. Sauna banyoları bağışıklık sistemini güçlendirir, soğuk algınlığı ile savaşmamıza yardımcı olur.

En Önemli Şey Zaman

Saunadaki en önemli şey zamandır. Saatinize sürekli bakmadan dinlenmek ve rahatlamak için oraya gittiğinizi unutmayın. Açken saunayı kullanmayın. Saunaya girmeden önce, saunada dolaşma yeteneğinizi engellemiyorsa, gözlüklerinizi çıkarın. İlk seanstan önce vücudunuzu dikkatlice yıkayın. Vücudunuzda bulunan yağ ve kozmetik ürünlerin arınması gerekir.

Vücudunuzu Dinleyin

Terleyen vücudunuzu kurutmak için yanınıza büyük bir havlu alın, böylece üzerine oturmak ya da uzanmak için bir alternatifiniz olur.Sauna nasıl yapılırdiye merak edenlerin saunada çıplak kalması gerektiğini bilmeleri gerekir çünkü; giysiler terin buharlaşmasını engeller. Mümkünse, uzanın, çünkü o zaman tüm vücudunuz aynı sıcaklıktan etkilenir.

Saunadan Çıktıktan Sonra Vücudunuzu Soğutun

Sauna seansından sonra, vücudunuzu soğutmanız gerekir. Her zaman mümkün olduğunca kalpten, yani sağ bacağınızdan duş almaya başlayın. Sonra, sol bacağına, kollarına ve sonunda vücudun geri kalanına su dökün. Duş aldıktan sonra, dışarıya çıkarak serinleyebilirsiniz. Saunaya tekrar girmeden önce, uzanmak ve dinlenmek en iyisidir.

Saunadan Sonra Banyo

Son sauna seansından sonra vücudunuzu duş jeli ile yıkamayın. Vücudunuz zaten tamamen temiz olduğundan, dikkatlice durulayın. Sauna banyosunda ortalama yarım litre su kaybedersiniz. Bu kayıp en iyi mineralli su veya domates suyu ile yenilenebilir. Saunalara gitmenin sağlığa faydaları arasında kan dolaşımını iyileştirme, terleme, bağışıklık sistemini güçlendirme, kasları uyarma, uyku bozukluklarından kurtulma, zihinsel çeviklik ve çok daha fazlası sayılabilir. Bir sauna odasında oturmanın sağlığa faydaları, bu etkinliğe katılarak sunulan eğlence ve güzelliğin çok ötesine geçmektedir.

Saunaların Sağlığa Faydaları

Bir sauna seansı, eklem ağrısının ve yorgunluğun hafifletilmesinin yanı sıra, yağların gevşemesine ve selülitin azaltılmasına yardımcı olabilir. Sauna odasında zaman geçirmenin ayrıca metabolik hızların yoğunluğunu ve sıklığını artırarak kilo kaybına yardımcı olacağı düşünülmektedir. Sıcak saunalar kan damarlarını daha esnek hale getirir, böylece kan dolaşımını arttırır. Vücut dokularının tamamen oksijenlenmesinin yanı sıra, vücudun tüm bölgelerine besinlerin optimum şekilde dağılmasını sağlar. Böylece cildiniz parlayan, genç bir görünüme neden olur. Göğüs tıkanıklığı ve bronşit dahil olmak üzere çeşitli solunum yolu rahatsızlıkları için zamana bağlı bir tedavi olup, sinüslerin doğal olarak drenajına yardımcı olur.

Aşırı Terleme ile Temizlik

Terleme, vücut temizliği ve saunaların doğal mekanizması olup, atık ürünleri terleme yoluyla dışarı atmada yardımcı olur. Cildimiz vücudumuzdaki en büyük organdır ve toplam vücut atıklarının yüzde otuzundan fazlası bununla dışarı atılmaktadır. Aşırı terleme, cildin gözeneklerinin açılmasına ve vücuttan tamamen atılmasını sağlar. Cildimiz sürekli olarak pürüzlü ve cansız hale getirebilecek çeşitli kimyasallara ve kirleticilere maruz kalmaktadır. Bol terleme, cildin sağlıklı ve güzel bir ışıltısını geri getirmek için bu toksinlerin çıkarılmasında çok yararlıdır. Ayrıca, saunanın neden olduğu ısı kan damarlarını genişletir ve kan akışının artmasını sağlar.

Bağışıklık Sisteminizi Güçlendirin

Sauna seansı sırasında, cilt ısınız 40 derecenin üzerine çıkarken, iç vücut ısınız 38 dereceye yükseliyor. Bu, antikorlar ve hastalıklara karşı savaşan beyaz kan hücreleri üretmek için bağışıklık sistemini uyaran sahte bir ateş durumunu tetikleyebilir. Ateş, hastalıklara karşı direnci arttırmak için doğal bir mekanizma olarak kabul edilir. Saunalar ayrıca uyku kalitesini artırmak için basit ama etkili bir mekanizmadır. Uykusuzluktan muzdarip insanlar için tavsiye edilir. Bir sauna odasında geçirilen on beş dakikalık kısa bir dinlenme, bir saatlik antrenmana eşittir.

Saunaya Girerken Bunlara Dikkat

Kızılötesi sauna kullanıyorsanız, giysilerinizi çıkardığınızdan emin olun, aksi takdirde etkili olmayabilir.

Sauna kullanırken dikkat edilmesi gerekenlerarasında erkeklerin  testislerini kızılötesi ışığa doğrudan maruz kalmaktan koruması da vardır. Sauna kullanırken alkolden kaçınmanız gereklidir. Saunalar hamile kadınlar için olduğu kadar, kalp rahatsızlıkları olan kişiler için de önerilmez. Sabahın erken saatleri veya yatmadan önce sauna seansı için ideal zamanlardır. Yavaş metabolizması olan kişiler saunayı günde iki kez kullanabilirken, hızlı metabolizması olanlar haftada bir kez kullanmalıdır.
 

Diğer Yazılar
Nasıl yardımcı olabiliriz?

Hizmetlerimizden bir veya birden fazlasını seçerek iletişim bilgilerinizle birlikte bize gönderebilirsiniz. Konu ile ilgili size en kısa sürede geri dönüş sağlayacağız.

  •   
  •   
  •   
  •   
  •   
  •